عوارض نخوردن آب در حین تمرین ورزشی

آیا می دانید آب هنگام ورزش  چه اهمتی دارد و در بدن چه اتفاقی می افتد اگر هیدراته نباشد؟ اگر به هنگام ورزش کردن به اندازه کافی آب نمی نوشید،بدنتان را دچار کم آبی می کنید. کمبود آب بدن می تواند منجر به کاهش عملکرد فعالیت بدنی شود و ممکن است بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی عوارض نخوردن آب در حین تمرین ورزشی می پردازیم:

عوارض نخوردن آب در حین تمرین ورزشی
عوارض نخوردن آب در حین تمرین ورزشی

عوارض نخوردن آب در حین تمرین ورزشی

 یادتان باشد نوشیدن آب قبل ، حین و بعد از ورزش مهم است. مقادیر دقیق آب مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود (جنسیت ، محیط ورزش ، نوع ورزش و شدت ورزش همه از عوامل هستند).خستگی ناشی از گرما تولید شده بر اثر فعالیت بدنی و سکته و گرفتگی عضلات.

آب به هنگام ورزش چه کاری برای شما انجام می دهد؟

حداقل 2 ساعت قبل از ورزش از آب استفاده کنید 60٪ از کل وزن بدن شما آب است ’75٪ از عضلات شما آب است . مصرف آب به هنگام ورزش مزایای زیادی دارد.نوشیدن آب به هنگام ورزش در تنظیم دمای داخلی بدن کمک می کند و محافظت از اندام های حیاتی.صبر نکنید تا تشنه شوید! تشنگی علامت اولیه کمبود آب است و اگر صبر کنید تا تشنگ شوید ، کمبود آب بدن خود را شروع کرده اید. قبل ، حین و بعد از ورزش آب بنوشید.

با تمرینات سخت ممکن است کمبود آب بدن داشته باشیدچرا کم آبی بدن مضر است؟

احتمالاً اکثر ما می دانیم که کم آبی بدن می تواند ما را خسته کند. اما آیا می دانید کم آبی بدن در واقع می تواند ورزش را دشوار کند؟

“کمبود آب بدن توانایی بدن را در تنظیم گرما مختل می کند ، که باعث افزایش دمای بدن و ضربان قلب می شود. این باعث می شود که شما در هنگام ورزش احساس خستگی بیشتری کنید ، “می گوید تامپسون.کمبود آب بدن همچنین عملکرد ذهنی شما را ضعیف می کند. این می تواند بر شما تأثیر منفی بگذارد.هنگامی که بدن شما کم آب است ، معده شما نیز غذا را با سرعت کمتری از حد طبیعی به روده کوچک منتقل می کند. این می تواند باعث درد معده شما شود.همه این اختلافات در بدن شما می تواند عملکرد شما را در هنگام ورزش کاهش دهد.

چگونه می توان از کمبود آب بدن جلوگیری کرد؟

تامپسون توضیح می دهد: “اگر در طول ورزش مرتباً بنوشید ، می توانید از بدترین عوارض كم آبی بدن جلوگیری كنید. نوشیدن آب به میزان كاهش تمركز و مهارت شما جلوگیری می كند.”

  • نوشیدن مقدار مناسب آب همچنین می تواند:
  • از بالا رفتن ضربان قلب جلوگیری کنید ،
  • از افزایش دمای بدن جلوگیری کنید ،
  • و عملکرد را در حین ورزش بهبود ببخشید.

چقدر مایعات لازم دارم؟

بدن شما قبل ، حین و بعد از ورزش به مقادیر مختلف آب نیاز دارد.

قبل از ورزش ، باید حداقل چهار ساعت قبل از شروع ورزش ، یک فنجان آب بنوشید.

در حین ورزش ، باید هر 10-15 دقیقه 120-150 میلی لیتر آب (5-4 اونس) آب بنوشید.

بعد از ورزش ، باید به اندازه کافی آب بنوشید تا مقدار آبی که بدن شما در حین ورزش از دست داده دو برابر شود.

چگونه می توانم کمبود آب بدن را تشخیص دهم؟

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص کم آبی بدن این است که به رنگ ادرار خود نگاه کنید. ادرار شما باید یک رنگ روشن (تیره) نباشد.

اما اگر از نظر علمی فکر می کنید ، می توانید بعد از ورزش با استفاده از تست وزن مقدار آب بنوشید.

این فرمول ساده است:

وزن (قبل از ورزش) – وزن (بعد از ورزش) = کاهش مایعات

بنابراین ، اگر قبل از ورزش 150 پوند وزن دارید ، اما بعد از ورزش فقط 148 پوند وزن دارید ، دو پوند وزن آب از دست داده اید.

برای جایگزینی مقدار آبی که بدن از دست داده است: برای هر کیلو از دست رفته 24 اونس آب (3 فنجان) بنوشید. بنابراین ، 24 اونس X دو پوند = 48 اونس (یا 6 فنجان آب).

6 عوارض جانبی عدم نوشیدن کافی آب

انسان از حدود 80٪ آب تشکیل شده است. هر عضو ، سلول و بافتی در بدن ما از آن برای عملکرد صحیح استفاده می کند ، به همین دلیل نوشیدن هر روز آب کافی از اهمیت برخوردار است.

مرجان مقدم ، پزشک پزشکی خانواده با سیستم بهداشتی هنری فورد می گوید: “ما بیش از هر چیز از آب تشکیل شده ایم.” “نوشیدن روزانه شش تا هشت لیوان آب همان چیزی است که توصیه می شود. شش برای اکثر مردم خوب است ، اگر فعال تر باشید هشت. ” (و اگر بعد از یک ساعت تمرین Gatorade یا Powerade می نوشید ، دکتر مقدم می گوید که آب هنوز هم بهتر است. “او نمی گوید پس از یک ساعت تمرین الکترولیت های خود را دوباره پر کنید.)”

اگر نوشیدن آب چیزی است که همیشه در طول روز کنار راه می افتد ، صبح یک بطری آب را پر کنید و آن را نزدیک نگه دارید تا میزان نوشیدن شما را ردیابی کند. دکتر مقدم می گوید ، خوردن آب به شکل میوه های متراکم آب و سبزیجاتی مانند خیار ، خربزه ، توت ، لیمو و لیموترش نیز یک روش عالی برای مکمل مصرف مایعات است.

اگر آب کافی ننوشید چه اتفاقی می افتد

هر کاری که می کنید ، مطمئن شوید که در آن شش تا هشت لیوان قرار می گیرید ، در غیر این صورت کمبود آب بدن می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند. در اینجا چند عارضه جانبی آورده شده است:

سردردهای مداوم. یکی از اولین مواردی که در هنگام کم آبی می توانید متوجه آن شوید سردرد تپنده است. خبر خوب؟ اگر کمبود آب بدن دلیل آن باشد ، باید اندکی پس از نوشیدن یک لیوان بزرگ آب از بین برود.

عملکرد روده تنبل. دکتر مقدم می گوید: “گیرنده های آب در روده بزرگ وجود دارد و آنها آب را از بدن می کشند تا مدفوع نرمتر شود.” “اگر آب کافی دریافت نکنید ، مدفوع سفت و یبوست می تواند عوارض جانبی شایع همراه با درد شکم و گرفتگی باشد.”

پوست کدر کمبود آب بدن به صورت پوستی خشک و خاکستری ظاهر می شود که کمتر درخشان ، چاق و کشدار است.

خستگی. اگر میزان مایعات دریافتی خود را دوباره پر نکنید ، سطح انرژی شما بسیار پایین می آید و می توانید خستگی و مه مغزی را تجربه کنید. بنابراین دفعه بعدی که به یک فنجان قهوه دیگر دست پیدا کردید ، ببینید آیا در عوض آب مورد نیاز شماست یا نه.

افزایش وزن دکتر مقدم می گوید: “بعضی اوقات مردم تشنگی گرسنگی را اشتباه می گیرند و بیشتر غذا می خورند ، اما در واقع فقط باید بیشتر بنوشند.” “بعضی اوقات اگر یک لیوان آب بنوشید ، علائم گرسنگی از بین می رود.”

دهان خشک. اگر آب کافی ندارید ، می توانید غشای مخاطی خشک داشته باشید – به عنوان مثال ، کمبود بزاق. این می تواند صحبت کردن ، بلعیدن و حتی تنفس را دشوار کند. خوشبختانه این مسئله با نوشیدن آب به راحتی قابل حل است.

یک نکته مهم: اگر شما نارسایی قلبی دارید ، آب کمتری بهتر است – شما نمی خواهید بدن شما مایعات زیادی را حفظ کند و قلب شما را مجبور به کار بیشتر کند. دکتر مقدم می گوید ، روزانه کمتر از دو لیتر از همه منابع مایع بخواهید. اگر سوالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

دکتر مقدم می گوید ، برای هر کس دیگری ، در حالی که شش تا هشت لیوان ترجیح داده می شود ، اما رفتن بیش از حد بالاتر به شما کمک نمی کند – در واقع ، نوشیدن بیش از حد آب می تواند منجر به تورم مغز و مایع بیش از حد شود. برای سالم ماندن بین روزانه بین شش تا هشت لیوان تعادل خوبی پیدا کنید.

خرید آب غنی شده از اکسیژن

قبل از خرید آب غنی شده از اکسیژن باید بدانید که آب غنی شده از اکسیژن  چیست و چه مزیت هایی دارد؟

آب غنی شده از اکسیژن یک محصول آب نسبتاً جدید است که در طی فرآیند کنسرو سازی یا بطری سازی به آن اکسیژن اضافه می شود. اکسیژن اضافه شده برای سلامتی فوایدی دارد از جمله کمک به بهبود انرژی بدن در حین ورزش، دفع سموم از کلیه و  بدن. آب غنی شده از اکسیژن کم کالری است.

از فواید مهمی که برای آب غنی شده از اکسیژن می توان نام برد، کمک به بهبود ترشحات لاکتات است. سوالتان این است که چگونه به این ترشحات در حین ورزش کمک می کند؟ جالب است بدانید که در طول ورزش کوتاه تا مدت طولانی که بیش از 10 دقیقه ادامه داشته باشد، بدن شما برای تولید انرژی، لاکتات تولید می کند.

با تجمع لاکتات در عضلات شما، اسیدیته عضلانی نیز به همان نسبت افزایش می یابد و در صورت کنترل نشدن ترشح لاکتات، باعث خستگی عضلات می شود. بنابراین، پاکسازی لاکتات و اسیدیته عضله در طول ورزش مداوم یک امر مهم است.بنابراین اگر برنامه ورزش کردن در روتین زندگی تان وجود دارد، نوشیدن آب غنی شده از اکسیژن می تواند برای تان مفید باشد.

بنابراین با خرید آب غنی شده از اکسیژن اکساب شاپ از طریق اینترنت و به صورت آنلاین، علاوه بر راحت بودن فرآیند خرید، می توانید از برندهای معتبر فروشنده آب غنی شده از اکسیزن با اطمینان خاطر، خرید کنید.